AdBlue® do pojazdów użytkowych
Jeśli dysponujesz pojazdami użytkowymi wyposażonymi w system SCR, zgodnymi z normami Euro IV, V lub Euro VI, potrzebujesz AdBlue®. Dotyczy to następujących pojazdów:
- Pojazdy użytkowe z systemem SCR, takie jak ciągniki, śmieciarki, straż pożarna
- Pojazdy dostawcze z systemem SCR lub „LGV”,np vany
- Pojazdy do przewozu osób, takie jak autokary, autobusy, gimbusy, minibusy
Od 2005 r. współpracujemy z kilkuset flotami różnej wielkości i doradzamy im w zakresie wyboru AdBlue oraz sprzętu AdBlue. Zespół handlowy Yara Air1 oferuje swoje wsparcie, niezależnie od tego, czy jesteś sprzedawcą, właścicielem stacji paliw lub stacji serwisowej albo operatorem floty handlowej, autokarów, pojazdów ciężarowych lub autobusów.
Gdzie mogę kupić AdBlue do mojego pojazdu użytkowego?
AdBlue jest sprzedawane przez firmę Yara w całej Europie, w Amerykach, Australii i Azji oraz w Afryce przez te same placówki handlowe i sieci dystrybutorów, w których dotychczas kupowałeś olej napędowy do swojego pojazdu. Produkt ten jest również sprzedawany na stacjach obsługi pojazdów ciężarowych i dzięki naszej bezpłatnej aplikacji AdBlue dla smartfonów możesz znaleźć najbliższego sprzedawcę AdBlue lub możesz znaleźć stacje serwisowe sprzedające AdBlue na trasie Twojego przejazdu.
Jeśli dysponujesz wieloma pojazdami, możesz również otrzymywać AdBlue w formie dostaw luzem. W tym celu musisz wybrać masowy zbiornik z naszego asortymentu, jak również możemy dostarczyć AdBlue w zbiornikach IBC o pojemności 1000 litrów lub w beczkach o pojemności 210 litrów.
Jakie AdBlue mam kupić?
Niezależnie od Twoich wymagań mamy dla Ciebie odpowiednie opakowanie! Twój wybór będzie uzależniony od zużycia produktu oraz wielkości Twojej floty pojazdów użytkowych, jak również od liczby posiadanych pojazdów SCR Euro IV, V lub VI, bez względu na to, czy posiadasz pojazdy ciężarowe, autobusy, autokary lub pojazdy dostawcze.
Upewnij się, że kupujesz „AdBlue”, a nie produkt o nazwie „roztwór mocznikowy”. Produkt, którego używasz, musi spełniać bardzo surowe normy jakości ISO. W przeciwnym razie może dojść do zanieczyszczenia układu SCR Twojego pojazdu.
Skontaktuj się z nami – pomożemy Ci podjąć odpowiednią decyzję w zależności od Twoich potrzeb. Oferujemy AdBlue w następujących opcjach
- Produkt luzem, kanistry o pojemności 10 litrów, beczki o pojemności 210 litrów, zbiorniki IBC o pojemności 1000 litrów
- Niezawodne, bezpośrednie dostawy do Twojej placówki
Ile AdBlue będę używać?
Średnie zużycie AdBlue w przypadku pojazdów użytkowych będzie uzależnione od typu pojazdu (pojazd ciężarowy, autobus, autokar, van, śmieciarka…), jak również od intensywności użytkowania. Charakter jazdy również będzie miał wpływ na pracę silnika i w związku z tym na zużycie AdBlue.
W zasadzie należy spodziewać zużycia AdBlue na poziomie od 4% do 6% zużycia oleju napędowego. Czyli zużyjesz 5 litrów AdBlue na każde 100 litrów oleju napędowego lub około 1,5 litra AdBlue na każde 100 km trasy. Oznacza to, że napełnianie zbiornika AdBlue będzie odbywać się znacznie rzadziej niż zbiornika paliwa.
Oferujemy kalkulator zużycia AdBlue, który będzie bardziej precyzyjny z uwzględnieniem Twoich wymagań. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz uzyskać informacje na temat przybliżonego zużycia AdBlue w Twojej flocie.
Jaki jest najbardziej ekonomiczny sposób zakupu AdBlue?
Najbardziej ekonomicznym sposobem dla firmy Yara jest dostarczanie AdBlue Air1 w formie dostaw luzem autocysterną, bezpośrednio do specjalnie przeznaczonego do tego celu zbiornika AdBlue zainstalowanego w Twojej placówce. Można również zakupić AdBlue w naszej sieci dostawców Air1: AdBlue jest dostępne w kanistrach o pojemności 10 litrów, beczkach 210 litrów oraz zbiornikach IBC o pojemności 1000 litrów. Prawidłowo przechowywane AdBlue można magazynować przez 12 miesięcy.
Zarządzanie i magazynowanie AdBlue
AdBlue® najlepiej przechowywać w temperaturze od 0 do 30°C i należy chronić go przed światłem słonecznym. Nieużywany produkt powinien być odpowiednio zamknięty. AdBlue może zamarzać w temperaturze -11°C, więc istotne jest, aby w miejscu magazynowania nie występowały niższe temperatury. Jeśli AdBlue zamarznie, można go ponownie używać, gdy się roztopi, ponieważ płyn powróci do swojego początkowego stanu.
Miejsce magazynowania musi być czyste i wolne od kurzu, aby nie doprowadzić do zanieczyszczenia, szczególnie podczas uzupełniania płynu AdBlue w pojeździe.
W przypadku zakupu pakowanego AdBlue dostarczamy AdBlue w zamkniętych opakowaniach. Jeśli przestrzegane są instrukcje magazynowania, płyn AdBlue można przechowywać maksymalnie przez jeden rok. Jeśli wymagane jest magazynowanie AdBlue przez dłuższy czas lub w trudnych warunkach, np. w przypadku kombajnów, zalecane jest spuszczenie AdBlue w pierwszej kolejności lub sprawdzenie AdBlue w celu zapewnienia, że jest zgodny z wymaganymi specyfikacjami.
Obsługa AdBlue
Nie należy używać zbiorników od oleju napędowego lub smarowego do napełniania zbiornika AdBlue. Wszelkie nieodpowiednie urządzenia mogą zanieczyścić AdBlue. Nawet bardzo małe ilości paliwa/oleju/środka smarnego mogą uszkodzić system SCR.
Przy wlewaniu AdBlue nie ma konieczności zakładania odzieży ochronnej. Jednak zalecamy używanie rękawic, aby nie dopuścić do podrażnienia wrażliwej skóry. W przypadku obsługi dużych ilości AdBlue należy zapoznać się z kartą charakterystyki produktu AdBlue.
Ceny AdBlue
Ile kosztuje AdBlue?
Cena AdBlue zależy od wielkości zamówienia. W zasadzie cena AdBlue za litr jest znacznie niższa od ceny komercyjnej oleju napędowego.
Większość pojazdów wyposażonych w katalizatory SCR zużywa około 5% mniej oleju napędowego niż inne pojazdy. Ta oszczędność paliwa w przypadku Twojego pojazdu ciężarowego, autobusu lub pojazdu dostawczego sprawia, że AdBlue jest ekonomicznym wyborem. Koszty eksploatacji Twojej floty będą z reguły niższe niż w przypadku floty pojazdów EGR, które nie są wyposażone w system SCR.
Co wpływa na ceny AdBlue?
Wiele czynników wpływa na cenę AdBlue. AdBlue to roztwór mocznika o wysokiej czystości, gdzie surowcem jest syntetyczny mocznik. W związku z wymogami jakości, jest on produkowany w formie znacznie bardziej czystej niż produkt używany przez rolników jako nawóz. W związku z tym jest on sprzedawany w zupełnie innej cenie. Ponadto wytwarzanie mocznika wymaga sporo energii, w zasadzie jest to gaz ziemny. Poziomy ceny oleju, gazu ziemnego oraz amoniaku mają bezpośredni wpływ na ceny mocznika. Wzrost ceny tych składników ma bezpośredni wpływ na ceny rynkowe AdBlue.
Dowiedz się więcej