AdBlue® do pojazdów pozadrogowych
Niektóre ciągniki, koparki, dźwigi oraz inne inne mobilne silnika napędzane olejem napędowym, które nie poruszają się po drogach publicznych, są obecnie wyposażone w technologię SCR wymagającą zastosowania płynu o nazwie AdBlue®. AdBlue jest wlewany do specjalnego, oddzielnego zbiornika. AdBlue jest przezroczystym płynem, który jest łatwy w użyciu i nie stanowi zagrożenia. Dzięki technologii SCR i AdBlue pojazdy te są bardziej przyjazne dla środowiska, ponieważ emitują znacznie mniejsze ilości trujących tlenków azotu.
Technologia SCR oraz AdBlue zapewniające ograniczenie emisji NOx występują obecnie powszechnie w wielu typach silników maszyn nieuczestniczących w ruchu drogowym:
- W silnikach maszyn rolniczych, np. w ciągnikach i kombajnach
- W dźwigach samojezdnych
- W silnikach pojazdów do obsługi portów i lotnisk
- W koparkach oraz maszynach wykorzystywanych w górnictwie i budownictwie
Rolnicy oraz branża rolnicza znają firmę Yara jako lidera w dziedzinie nawozów mineralnych. Yara jest również pionierem AdBlue. Razem z producentami silników wysokoprężnych mamy swój udział w zakresie tworzenia normy ISO produktu AdBlue. AdBlue jest specjalistycznym roztworem mocznikowym o bardzo wysokim stopniu czystości, dzięki czemu dobrze współpracuje ze skomplikowanym katalizatorem SCR, w którym zachodzi proces rozkładu szkodliwych produktów. Roztwór mocznikowy jest wytwarzany i dystrybuowany w ramach bardziej zaawansowanego procesu, niż w przypadku roztworu mocznika używanego przez rolników w nawozach mineralnych, w celu zagwarantowania czystości produktu. W związku z tym produkt ten jest sprzedawany w innej cenie.
AdBlue sprzedawane przez Yara jest dostępne pod nazwą Air1. Zaopatrujemy bezpośrednio rolników oraz operatorów maszyn pozadrogowych za pośrednictwem sieci dystrybutorów z całego świata.
Dysponujemy pełną gamą rozwiązań AdBlue dla ciągników oraz dużych maszyn poruszających się poza drogami publicznymi. Nasz zespół handlowy Air1 oferuje doradztwo i służy pomocą w zakresie wszelkich pytań lub zapytań dotyczących AdBlue.
Gdzie mogę kupić AdBlue do ciągnika lub maszyn nieporuszających się po drogach publicznych?
AdBlue jest dostępne:
- U Twojego regularnego sprzedawcy oleju napędowego lub środków smarnych
- U specjalistycznych dostawców części do silników ciągników oraz innych maszyn nieporuszających się po drogach publicznych
- W powiązanych stacjach obsługi, gdzie, w przypadku nagłej sytuacji, AdBlue można zakupić w puszkach.
Ostrzeżenie: AdBlue na stacjach obsługi jest sprzedawane przy użyciu pompy i w związku z tym należy sprawdzić, czy dany ciągnik lub pojazd nieporuszający się po drogach publicznych może być zatankowany w danym punkcie, tak jak inne pojazdy ciężarowe lub autokary.
Na potrzeby Twoich ciągników, koparek i maszyn rolniczych udostępniamy sieć oficjalnych dostawców Air1. Więcej informacji na temat zakupu AdBlue.
Jakie AdBlue mam kupić?
Jeśli właśnie zakupiłeś nową maszynę SCR i nie orientujesz się dobrze w zakresie wymogów dotyczących stosowania AdBlue, możemy Ci pomóc. Pomagamy także w przypadku wątpliwości co do magazynowania AdBlue – jest to uzależnione ciągników, koparek, lub innych maszyn SCR.
Znamy Twoje warunki pracy i w związku z tym przygotowaliśmy określoną gamę sprzętu, zgodnie z zapotrzebowaniem — dla gospodarstwa lub na budowę, nawet wtedy, jeśli masz mało miejsca do magazynowania lub gdy nie ma zasilania elektrycznego. AdBlue firmy Yara jest sprzedawane w pakietach, co zapewnia łatwy transport (w Twoim gospodarstwie lub pomiędzy poszczególnymi miejscami). W ramach produktów marki Air1 Yara zapewnia kompleksową gamę wielkości opakowań produktu. Nasz zespół handlowy Air1 oraz sprzedawcy mogą doradzić Ci w zakresie najbardziej optymalnego sposobu przechowywania AdBlue oraz w zakresie cen tych rozwiązań.
Oferujemy AdBlue w następujących opcjach w formie zapakowanego produktu przy użyciu ręcznych lub nieelektrycznych pomp, jeśli jest to wymagane: pojemniki AdBlue o pojemności 10 l, beczki o pojemności 210 l oraz kontenery IBC o pojemności 1000 l i Niezawodne, bezpośrednie dostawy do Twojej placówki.
Dowiedz się więcej
Ile AdBlue będę potrzebować?
Zużycie AdBlue w przypadku silników używanych poza transportem drogowym różni się w zależności od typu maszyny (ciągnik, kombajn, dźwig, koparka). Jest to również uzależnione od modelu i typu silnika. We wszystkich przypadkach zużycie AdBlue będzie niższe niż zużycie oleju napędowego.
Gdy określimy Twoje zapotrzebowanie na AdBlue, zaoferujemy Ci najlepsze rozwiązanie AdBlue dla Twojej placówki.
W zależności od Twojego poziomu zużycia AdBlue, Air1 oferuje wiele różnych typów opakowań i przechowywania produktu, Mogą to być nasze indywidualne zbiorniki AdBlue, standardowe zbiorniki, kontenery IBC, beczki, pojemniki — Air1 dysponuje pełnym asorytmentem opcji.
Jaki jest koszt AdBlue do ciągnika lub maszyny nieporuszające się po drogach publicznych?
Cena AdBlue zależy od tego ile AdBlue zamówisz. Różni dostawcy oferują różne strategie oraz podejścia rynkowe. W zasadzie cena za litr AdBlue jest zdecydowanie niższa od ceny oleju napędowego.
Silniki wyposażone wyposażone w katalizatory SCR zużywają średnio 5% mniej paliwa niż inne maszyny. Te oszczędności w zakresie zużycia paliwa z nawiązką rekompensują koszt AdBlue. W rezultacie koszty obsługi ciągników lub floty maszyn nieporuszających się po drogach publicznych będą niższe niż koszty porównywalnych pojazdów, które korzystają z technologii EGR lub które nie są wyposażone w system SCR.
Co wpływa na ceny AdBlue?
Wiele czynników wpływa na cenę AdBlue. AdBlue to roztwór mocznika o wysokiej czystości, gdzie surowcem jest syntetyczny mocznik. W związku z wymogami jakości, jest on produkowany w formie znacznie bardziej czystej niż produkt używany przez rolników jako nawóz. W związku z tym jest on sprzedawany w zupełnie innej cenie. Ponadto wytwarzanie mocznika wymaga sporo energii, w zasadzie jest to gaz ziemny. Poziomy ceny oleju, gazu ziemnego oraz amoniaku mają bezpośredni wpływ na ceny mocznika. Wzrost ceny tych składników ma bezpośredni wpływ na ceny rynkowe AdBlue.
Jakość i AdBlue
AdBlue to 32,5% roztwór syntetycznego mocznika o bardzo wysokiej czystości. Jest on wytwarzany zgodnie z normą ISO 22241 (ISO-22241-1, ISO-22241-2, ISO-22241-3). AdBlue zawsze musi być stosowany w specjalnie wyznaczonym zbiorniku w pojeździe.
Ostrzeżenie: nie należy używać dowolnego roztworu mocznika, szczególnie mocznika używanego jako nawóz, ponieważ taki mocznik nie będzie odznaczał się wystarczająco wysoką jakością i w rezultacie mogą wystąpić poważne uszkodzenia maszyny.
AdBlue firmy Yara jest wytwarzane z „podstawowego” lub „czystego” mocznika pozyskiwanego bezpośrednio w procesie wytwarzania gorącego mocznika, w celu wyeliminowania zanieczyszczeń. W znacznym stopniu różni się on od mocznika stosowanego w nawozach mineralnych, który nie odznacza się taką czystością. W przypadku AdBlue firmy Yara używana jest specjalnie przygotowana demineralizowana woda. AdBlue transportujemy do punktów końcowych w specjalnych cysternach i wagonach, lub w specjalnych rurociągach. Każda partia AdBlue wytworzonego w zakładzie Yara zawsze jest poddawana analizie.
Nie wszystkie produkty AdBlue odznaczają się tą samą jakością. W związku z tym, że katalizator SCR jest bardzo wrażliwy na obecność nieczystości, w Twoim przypadku ważne jest, aby móc polegać na produkcie o wysokiej jakości dostarczanym przez dedykowany kanał dostaw AdBlue. Żądaj wyłącznie AdBlue najwyższej jakości do swoich ciągników lub maszyn nieporuszających się po drogach publicznych.
AsBlue marki Air1 firmy Yara spełnia wszystkie wymagania jakościowe. Jesteśmy pionierem AdBlue wiodącym na świecie producentem AdBlue. Od 1993 r. Yara uczestniczy w pracach nad normą ISO. Ta norma ISO określa sposób wytwarzania i dystrybucji AdBlue z myślą o tym, aby ustrzec klienta przed używaniem AdBlue o niskiej jakości.
Dowiedz się więcej